Wyzwanie
Klient zgłosił się do nas z problemem niskich pozycji na słowa kluczowe związane z magazynami energii – najważniejszego dla SunTrack segmentu rynku fotowoltaicznego B2B, w którym nasz klient się specjalizuje.
Radząc sobie dobrze na pozycjach związanych z głównym produktem SunTrack – produktów holenderskiego Victron Energy (utrzymując średnio 2 pozycję na hasło “Victron Energy”) , firma chciała rozszerzyć swoje pozycje w wyszukiwarce na popularniejsze i bardziej bezpośrednie słowa kluczowe.
Wybór słowa kluczowego
Pierwszym celem działań był wybór docelowego słowa kluczowego, oszacowanie realnych celów i potrzebnego budżetu.
Analiza słów kluczowych związanych z magazynami energii pozwoliła nam wytypować grupę słów o największej liczbie miesięcznych wyświetleń. Zanim jednak przeszliśmy do wybrania jednego z nich, poprzez analizę działań konkurencji oszacowaliśmy jakie widełki budżetowe są konieczne i jaki realnie cele jesteśmy w stanie osiągnąć. Wspólnie zdecydowaliśmy się na wybór zasugerowanego przez nas najpopularniejszego słowa kluczowego z tego segmentu – “magazyn energii” – słowo notujące średnio aż 21 tysięcy miesięcznych wyszukiwań.
Porównianie popularności słów kluczowych związanych z magazynami energii
I chociaż 1. pozycja nie była w naszym zasięgu budżetowym, ustalilismy realny cel na wypozycjonowanie strony SunTrack do grupy minimum 7 pierwszych wyświetlanych stron na wybrane słowo.
Analiza konkurencji
W następnym kroku kontynuowaliśmy analizę naszych konkurentów oraz przeprowadziliśmy identyfikację kluczowych aspektów ich działań pozycjonujących. Dowiedzieliśmy się, jakie słowa kluczowe wykorzystują, jakie treści tworzą i gdzie je publikują, oraz jakie typy linków zwrotnych są dla nich kluczowe. Raport z tej analizy pozwolił nam określić wstępną strategię, którą rozpoczeliśmy od optymalizacji strony internetowej.
Optymalizacja strony internetowej
Optymalizacja strony powinna być zawsze pierwszym krokiem w rozpoczęciu działań pozycjonujących. Już sama poprawa treści strony potrafi skutecznie podnieść pozycję linku w wyszukiwarce. Z tym nastawieniem, wdrożyliśmy optymalizację już istniejących tekstów, treści oraz kodu źródłowego strony pod kątem wybranego słowa kluczowego.
07.2023 – rozpoczęcie działań optymalizacyjnych i wstępnych działań pozycjonujących. Pozycja 31,3
08.2023 – Pozycja 13. Średnia pozycja z okresu – 16,6.
Generowanie linków i kampania artykułów sponsorowanych
Po zoptymalizowaniu strony internetowej, przystąpiliśmy do bezpośrednich działań pozycjonujących. Rozpoczęliśmy kampanię tworzenia ręcznych linków w oparciu o nasze zaplecze linkowe oraz promocję za pomocą płatnych artykułów sponsorowanych. Wyselekcjonowaliśmy renomowane portale branżowe, ponownie odwołując się do analizy konkurencji. Stworzyliśmy treści odpowiednio zoptymalizowane pod wybrane słowo i rozpoczęliśmy publikację artykułów według ustalonego harmonogramu.
Wyniki
W okresie naszej współpracy z SunTrack, udało nam się dotrzeć średnio na 5 pozycję, utrzymując ją niezmiennie przez okres działań pozycjonujących. Była to pozycja, która pozwalała wyświetlać się podstronie ‘Magazyny energii’ nad bezpośrednią konkurencją Suntrack takich jak hurtownia BayWa r.e., E-zpue czy Solfinity.
1.07 – 24.12 – dotarliśmy na 5 pozycję w Google, utrzymując stale średnią pozycję 7,5 od rozpoczęcia działań optymalizacyjnych i pozycjonujących.